Påven och Alf

Glömde skriva att jag faktiskt såg påven där i Rom också. Det var en kall, regnig, blåsig dag. Alla i mitt gäng frös, men de 15000 andra som var där  hade i alla fall inte lika bra platser som vi. Nu har jag gjort det, men kommer aldrig att göra om det igen.

Nästa gång jag åker till Rom - om jag alls gör det - ska jag hälsa på vår eminente musiklärares bror Alf istället. Han är, som bekant, präst i svenska kyrkan i Rom och mötet med honom i Birgittornas kloster mitt i Rom var mycket trevligt. Han var nog lika entusiastisk som sin bror, tror jag. En mycket trevlig man, så ska ni till Rom, hälsa på honom.

Om nån av våra fd lärare läser detta kan ni väl hälsa R. L. från mig och berätta att brodern verkar vara i form, åtminstone för en vecka sedan.

Har nån av er förresten fått bildspelet på CD än? Jag har då inte sett röken av det, men vill gärna ha det. Brevet till mig själv har i alla fall kommit fram, just när jag slutat undra var det tog vägen...

Hopp och hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback