nya utmaningar

hej gott folk.
idag skiner solen över göteborg och det har den gjort ngr dagar. uteserveringarna är fullknökade och glasser säljs som aldrig förr, iallafall inte sen förra våren:)
själv påbörjade jag diakonpraktik i torslanda församling på hisingen i fredags. där ska jag vara på halvtid fram till jul. den andra halvan ska jag få läsa lite teologi. snälla lärare på johannelund i uppsala har gjort ett undantag för lilla mig så jag kan läsa 10 poäng på distans. se'n lär jag vara ute hos systrarna (fransiskaner) ibland också. bor gör jag hos mina kära föräldrar som har ett radhus byggt på höjden, 3:e vån är min egen, som en liten lägenhet och ändå inte. jag trivs med ensamheten när jag har folk i närheten. det är lite speciellt att flytta 'hem' både till hus och stad. huset går bra. vi är ömsesidigt glada att återse varandra och jag njuter av att få rensa i förråd och påta i trädgård! det tar sin tid att hitta sin plats bland vänner. yckligtvis finns det gott om både nya och gamla, men så var det det där att få vara ensam också. ett 'lyxproblem' kan det tyckas, men ändock något jag får be och fundera över en del. man blir som man umgås vet ni.
i övrigt ägnas det en del tid åt storebrors bröllop där jag är en av värdarna och så samme brors prästvigning (helgen efter!) däremellan fyller annan bror år, och morbror fyller jämt.....det är kul med fest!
ni vet väl att det är Oasmöte i Boden i sommar? hoppas ni kommer, det gör jag!
frid&fröjd hos Jesus!
ann-ida

Kommentarer
Postat av: Fredrik Norberg

Oasmöte? I'll be there! =)

Postat av: Anna

Kul att höra en rapport från södern. Här i Luleå är det strålande sol för minst tredje dagen i rad. Helt underbart. Barnen går i shorts och linne och är smörjda från topp till tå med solkräm efter helgens bränna. Idag är jag ledig efter en helg med konfirmander. Det låter som att du kommer att behöva en hel del ensamhet efter alla fester du ska på framöver. Mycket bra gjort av dig att kunna sätta fingret på att det är ensamhet du behöver och inget annat. Det är lätt gjort att ta till godis eller mat när man känner ett behov som man inte ens har tid att fundera ut vad det är. Tycker jag i alla fall, en tvåbarnsmamma med för mycket att göra för jämnan. När jag är ensam, njuter jag för fullt! Kram till dig. Hoppas vi ses när du är uppe i Boden. A

2006-05-08 @ 09:04:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback