En efterlysning...

Någongång alldeles i början av grundkursen, tror jag det var fick vi en kort liten vers med oss ut på en reflektionsprommenad. Versen var bara 4-5 rader på ett A4-ark. Den var lite "knepig" och inte så lätt att ta till sig direkt tyckte jag. Jag kommer inte ihåg den exakta ordalydelse, men andemeningen i den brukar jag fundera på. Mitt hopp är nu att någon vet vilken vers jag menar och förhoppningsvis har den kvar. Kan DU i så fall skriva ner den här på bloggen. Jag skulle bli väldigt tacksam. PS, Jag  TROR att den slutade ungefär..du var vackrare än jag trodde...Karin.

Kommentarer
Postat av: A-K

Jag antar att du menar den här:

"Du är aldrig den jag tror att du är. Lär jag känna dig ska jag se att du är vackrare än jag trodde. Och mycket mer sårad."

Lite underfundig text, men jag har sparat den för jag tyckte ändå att den sa så mycket.

2006-04-20 @ 13:27:10
Postat av: KA

Just precis den menade jag. Tack A-K!

2006-04-20 @ 13:42:57
Postat av: Madonna

Jag har lite eljest ordalydelse men det kan vara jag själv som ändrat, jag minns inte så noga.

" Du är aldrig den jag tror att du är. Lär jag känna dig, ska jag upptäcka att du är vackrare än jag trodde, och mycket mer sårad..."

Det är -upptäcka istället för -se, som inte är bra svenska. Möjligen att "inse" skulle passa. Jag är lite petig när det gäller svenskan ibland. Annars är det bra kram M

Postat av: Leif

Så bra att ni minns den! Jag hörde den själv i Tomas Sjödins sommarprogram.
Den är verkligen värd att meditera över och anger en bra ton i ett förhållningssätt i möten med andra.

2006-04-25 @ 13:00:16
Postat av: KA

Tack för era kommentarer. Jag hade lite svårt i början att få "klämm" på den. Men insåg till slut att den handlar just om min syn på mina medmänniskor. Den berörde mig mycket redan från början. Ännu mer nu när jag insett vad den handlar om. Karin

2006-04-26 @ 09:08:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback